چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۲:۰۸:۲۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۱۹ ساعت ۱۸:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

مراسم تجلیل از خبرنگاران در فرمانداری مریوان برگزار شد

نشست صمیمی و تجلیل از خبرنگاران شهر مریوان به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار با حضور دکتر احمدی فرماندار ،صادقی معاون سیاسی فرمانداری و روسای ارشاد اسلامی و صداوسیما مریوان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

نشست صمیمی و تجلیل از خبرنگاران شهر مریوان به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار با حضور دکتر احمدی فرماندار ،صادقی معاون سیاسی فرمانداری و روسای ارشاد اسلامی و صداوسیما مریوان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمو می فرمانداری مریوان : دکتر احمدی فرماندار مریوان در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان مریوان بمناسبت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران در مسیر پر سنگلاخ و‌ سخت تولید خبر هستند، گفت: خبر و خبرسانی و اطلاع رسانی در تاریخ و عصر سنت سابقه طولانی دارد. در گذشته شغل چارچی اخبار حکومت ها را به مردم منتقل می کرد. بیشتر اخبار سرگذشت حکومت ها و سلسه ها بود و به ندرت جنبه مردم شناسی داشت. در گذشته شغل خبر رسانی جز ابزار کار حکومت ها بود، مردم در ساخت قدرت، ساخت اجتماعی و سیاسی فاقد اثرگذاری ملموس بودند اما امروز در عصر جدید تولید کننده خبر فقط حکومت ها نیستند بلکه مردم به‌عنوان منشا قدرت در تولید خبر نقش موثری دارند.انحصار تولید خبر دیگر در این برهه از زمان معنی ندارد و این به این معنی نیست که خبرنگار نقشی ندارد بلکه همچنان اهمیت و حرفه خبرنگاری نقش بسزایی دارند. در دنیای کنونی مطبوعات به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته شده است به این معنی که دموکراسی بهترین تجربه برای حکمرانی بر بشر است و نظام های سیاسی دنیا با مدل های مختلف و در چهارچوب‌های مختلف از این قاعده پیروی می‌کنند اما با گذشت زمان و پیشرفت جوامع بشری؛ اینک، ضامن مردم سالاری؛ مطبوعات و رسانه‌های مستقل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت؛ توجه بیشتر به نقش رسانه‌ها در تحکیم عدالت اجتماعی است، گفت: شعار بنیادی دولت عدالت است که رسانه‌ها می‌توانند در کنار عدالت اجتماعی؛ رانت‌ها را از بین ببرند و برابری حداقلی را ایجاد کنند چراکه دولت به تنهای نمی تواند در تحقق این شعار عمل کند، مسئله عدالت مخالفین خود را دارد. کسانی هستند با وجود ادعای عدالت در عمل کارشکنی می کنند و مانع اجرای عدالت می شوند.

فرماندار مریوان با بیان اینکه رسانه ها دغدغه های شهر را به کارهای کوچک تقلیل ندهند، افزود: نقش رسانه و تاثیر آن در جامعه بسیار بالاست و نباید رسانه ها خود را دست کم بگیرند. بهتر است خبرنگاران با نگاه ژرف و‌ ژورنالیستی به مسائل و مشکلات دقت کنند و وقت و تولیدات خود را در راستای توسعه شهرستان بکار بگیرند. ادوارد سعید روشنفکر مسیحی فلسطینی در کتاب نشانه های روشنفکران می گوید بهترین نقد نقد قدرت نیست بلکه مردم و انحرافات و افکار نامناسب در جامعه باید نقد شود و اصلاح جامعه باید هدف باشد. البته این را نمی گویم که دولت و مسولین را نقد نکنید من از همه مسولین شهرستان بیشتر مستحق نقد شدن هستم. در این مدت بیشترین نقدها که گاها تخریب هم به‌دنبال داشته است، سمت و سوی فرمانداری را گرفته حتی مباحثی که با فرمانداری مریوان مرتبط نبوده است.

اینکه می گویند چرا مریوان از این بلاتکلیفی خارج نمی شود حیرت می کنم با تحلیل های آبکی که هیچ اصالتی ندارند، فضای سیاسی و اجتماعی شهرستان را ملتهب کرده اند. واقعیت امر این است که باید پذیریم درحال حاضر در مریوان نمی‌توانیم کارهای بزرگی انجام داد و سرمایه گذارهای بزرگ را دعوت کرد اما اگر بتوانیم مشکلات کوچک همچون سنگی جلوی توسعه مریوان را گرفته است، برطرف کنیم، کار بزرگی کرده ایم. من اگر بتوانم مانع ساخت و ساز غیر مجاز در شهر مریوان شوم کار بزرگی کردم. مشکل مریوان کارهای کوچک است، حل مشکل ۱۰۰ آسانسور منازل مسکونی در مریوان، رفع مشکل اجاره سالن های ورزشی برخی از رشته های ورزشی و تکمیل ورزشگاه زاگرس را بتوانم انجام دهم، هنر کردم. نیاز امروز مردم مریوان کارهای کوچک است نه کارهای بزرگ. مشکل فاضلاب ۱۰ خانه را حل کردم و به آن افتخار می کنم. دنبال حل مشکل برق میدان بار هستم. کارهای کوچک باعث رضایتمندی مردم می شود. تکمیل ورودی جدید شهر، پروژه جاده سنندج به مریوان، کمربندی غربی، آب و فاضلاب، ساماندهی صنوف مزاحم، راه روستایی و… از مشکلات اولویت‌داری است که شبانه‌روزی برای حل آنها تلاش می‌کنیم.

اسماعیل احمدی افزود: کارکنان ادارات از من نترسند، فرماندار موجود پیچیده ای نیست. مردم ازمن به عنوان فرماندار این شهر ترسی نداشته باشند و هرکس که پس از پیگیری‌های متعدد از جایی قطع امید کرد می‌تواند به پناهگاه امن خود که فرمانداری است، مراجعه کند و قطعا این مسئله فرهنگی را در مریوان پایه‌‌گذاری خواهم کرد.

فرماندار مریوان در پایان با بیان اينکه نباید سطح رسانه های را پایین بیاورید، گفت: با رسانه تعامل داریم و معتقد به تساهل و مدارا با اصحاب رسانه هستم. در کنار این‌ها مشورت پذیرم اما خودم تصمیم گیرنده هستم. برای تغییر یک مدیر و مسولی پیشنهادهای داده می شود بعضا فشارهای هست اما در نهایت خود تصمیم گیرنده هستم.