جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۰۲:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۲۰ ساعت ۱۲:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

جلسه شورای اداریی مریوان برگزار شد

جلسه شورای اداری مریوان، در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان برگزارشد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مریوان ، فرماندارمریوان با اشاره به تاخیر پیش آمده در برگزاری مراسم هفته دولت باتوجه به همزمانی هفته دولت با ایام اربعین، گفت: با تاخیر این هفته راتبریک عرض میکنم و یادوخاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر را گرامی میدارم، ان شاءالله خدای بزرگ به ما توفیق دهد که راه شهدا را ادامه دهیم و دراین منهج موفق باشیم.

اسماعیل احمدی اذعان کرد: دولت باتوجه به کمبودهاعزم خودرابرای رفع آنها جزم کرده و الحمدلله رویکرد دولت دراستان و شهرستان قابل تقدیر است علیرغم وضعیت نامناسب و معضلاتی که ازگذشته باقی مانده بوداما بسیاری از آنها اکنون حل شده اند.

وی تصریح کرد: درسطح شهرستان اتفاقات خوبی در راستای حل مشکلات عدیده ای که از قبل دامن گیر شهرستان بوده ورسوب شده بودصورت پذیرفته که پایاب سد گاران یکی از این پروژه های معطل مانده بود که حل این موضوع اتفاق بزرگی در حوزه های مختلف، از جمله اشتغال جوانان بود که هنوز بخشی از کشاورزان برایشان باورپذیرنیست .

احمدی تشریح کرد: بالغ بر ۵ هزار هکتارازاراضی پایین دست سد گاران در قالب نواحی چهارگانه متصل به سامانه آب سدگاران هستند که اتفاق بزرگی درحفظ منابع آبی و اشتغال کشاورزیست.

وی تاکید کرد: تملک اراضی پایانه مرزی باشماق برای ما کارگزاران هم یکی ازمشکلاتی بود که حل آن بسیارمشکل بود ولی باتلاش و همکاری دولت و قوه قضاییه در شهرستان و استان این اتفاق بزرگ افتاد

وی افزود: تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ فقط ۷هکتار از اراضی مرز باشماق در اختیار دولت بود ، اما اکنون با خیال آسوده اعلام میکنیم اراضی مرزباشماق به تملک دولت درآمده که کارمهم وتاثیرگذاردراقتصاد منطقه است.

فرماندار مریوان افزود: درهفته دولت بالغ بر۶۳ پروژه به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان افتتاح شدند.

احمدی اظهار کرد: تهویه وبرق تونل‌های سه گانه مسیرسنندج_مریوان بویژه تونل موسوم به باغان، از مطالبه های مهم مردم بود که اکنون با اعتباربالغ بر۳۰۰میلیاردتومان برروی سامانه تعیین پیمانکاری دولت قرارگرفته ومنتطر تعیین تکلیف پیمانکارمیباشد، که ان شاءالله بزودی اتفاق خواهد افتاد واین مطالبه مردم هم برآورده خواهد شد.

وی افزود: ۱۲ تقاطع راه فرعی روستایی منتهی به راه اصلی، با اعتبار۶۳ میلیارد تومان برروی سامانه پروژه های عمرانی دولت در راستای تسهیل وایمن سازی ترددها قراردارد که این اتفاق توسعه روستاها را درپی خواهد داشت.

احمدی تحول رویکرد دولت درسطح ملی واستان را زیربنا وتسهیلگر مسایل دانست و افزود: اعتبارات شهرستان سال قبل ۱۹۳ میلیارد تومان بوده که امسال به ۲۵۷ میلیارد ارتقاء یافته که در کل، اعتبارات شهرستان ۴۶٪ نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: باتوجه به وجود معظلات عدیده در شهرستان در تقسیم اعتبارات به بخشهای مختلف دچار مشکل هستیم اما باتوجه به اینکه مسایل مهمتردراولویت باشند اعتبارات را اختصاص دادیم .

اسماعیل احمدی تشریح کرد: راههای روستایی ازمهمترین معضلات شهرستان می‌باشد که ۱۹٪از اعتبارات امسال رادر اختیار این بخش قراردادیم که بیشترین حجم اعتبارات شهرستان را به خود اختصاص داده و نسبت به سال قبل ۲۵٪ افزایش داشته است.

وی افزود: حوزه آبفا از دیگر بخش های مهم است که به آن توجه داشته ایم و با افزایش اعتبارات به این بخش ۱۱۰٪ نسبت به پارسال افزایش یافته است و در مجموع ۱۳٪ ازاعتبارات شهرستان جهت رفع معضلات آب وفاضلاب به این حوزه اختصاص یافته است .

فرماندارمریوان با اشاره به اهمیت حوزه آموزش و پرورش اذعان کرد: انصافا این حوزه درشهرستان زنده، پویا وفعال است و مابعداز ناحیه یک سنندج با تعداد ۴۵ هزاردانش آموز و ۳۵۰۰ همکار فرهنگی مهم ترین آموزش و پرورش استان هستیم و ۱۰٪از اعتبارات شهرستان را به این بخش اختصاص داده ایم.

وی افزود: حوزه های دیگری که بودجه شهرستان به آنها اختصاص یافته، جهادکشاورزی با اعتبار ۶٪ ورزش و جوانان ۵٪ میراث فرهنگی ۳٪ می‌باشند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وصداوسیما هم نسبت به سال قبل افزایش اعتبار داشته اند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از مردم نجیب وشریف مریوان جهت برگزاری باشکوه مراسم اربعین دراین شهرتشکر و اظهار کرد: خوشبختانه در طول این ایام مورد سوءاجتماعی که باعث برهم زدن نظم عمومی شود نداشته و تصادف مربوط به زایرین نداشته وتمام زایرین با سلامت کامل نزد خانواده‌های خود برگشته اند.

در آخر جلسه مراسم تودیع و معارفه مدیرمرکز بزرگ اسلامی صورت گرفت واز مدیران ادارات و برخی از کارمندان شهرستان تجلیل بعمل آمد و با رونمایی از پوستر (مریوان شهر جشنواره ها) دبیرخانه دایمی جشنواره‌های مریوان راه اندازی شد.