سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۴۹:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۹ ساعت ۲۲:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

۲۱ نامزد در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد رقابت دارند

فرماندار شهرستان مریوان گفت: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد بعد از بررسی های هیأت اجرایی شهرستان و هیأت نظارت بر انتخابات استان و کشور، 21 نفر برای رقابت به دست آوردن کرسی نمایندگی مجلس باقی ماندند.

اسماعیل احمدی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد بعد از بررسی های هیأت اجرایی شهرستان و هیأت نظارت بر انتخابات استان و کشور نهایتاً ۳۸ واجد شرایط تشخیص داده شدند و در این مدت تعدادی انصراف دادند و ۲۱ نفر به رقابت می پردازند.

وی اظهار کرد: ۱۶۱ شعبه اخذ رأی در مریوان با یک حوزه اصلی و ۲ حوزه فرعی بخش خاومیرآباد و سرشیو فعال هستند و ۲ هزار نفر عوامل در بخش های مختلف اجرایی و بازرسی و نظارت در شهرستان مریوان حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان مریوان افزود: اصلی ترین رکن تحقق مردم سالاری در نظام های سیاسی از کانال انتخابات محقق می شود و انتخابات بستری برای میزان مردمی بودن حکومت ها تلقی و مجرا و پلی برای مشارکت دادن مردم در قدرت محسوب می شود.

احمدی ادامه داد: اقتدار، عزت و قدرت کشور بستگی به قدرت نرم دارد که میزان مشارکت و پشتیبانی مردم در تشکیل حکومت ها و ساخت قدرت آن را شکل می دهد و اصلی ترین کارکرد آن در کنار گردش نخبگان و ایجاد زمینه ای برای جابجایی نخبگان در قدرت زمینه ای برای تحقق مشارکت مردم در قدرت است.